fredag 6 februari 2009

Fredag i Matdgården...

Känner att d börjar va dax för en uppdatering här... Har inte orkat sitta och skriva nå den här veckan... Fick ett ordentligt ryggskott i lördags och har varit liggande tills nu... Började kunna röra mig lite igår men idag känns det mkt bättre tack å lov! Så Jonas kan nog jobba igen på måndag om d fortsätter såhär. Han har fått tagit pappa ledigt för att ta hand om allt medan jag legat i soffan å varit ynk...
Men lite nytta har ja ju gjort iaf... Var ju så förbaskat tråkigt att bara ligga där å titta så jag har lärt mig att sticka!!!!
Har massproducerat kan man säga... En mössa och ett par handledsvärmare till mig, en jätte mössa till kusinen, ett par handledsvärmare till mamma (snygga faktiskt om ja får säga d sj), mössa till Kellie som matchar tröjan hon precis fått av mormor och nu håller jag på med ett par benvärmare i samma garn oxå till K.
Sen står lite prylar till Mikis å Nattis på tur... Skulle även vilja ha ett mönster på en stor shal lr poncho till mig... Skönt att krypa in i när det e kallt... (Har ju ingen golvvärme ;) )

Har även haft stads-abstinens av d grövre slaget...
Något jag inte haft med i beräkningen när vi flytta till landet var att hitta mus bajsar i kastrullskåpet!!!!
Något man tydligen fick räkna med men som jag ALDRIG kommer vänja mig vid... *urk*
Så nu är allt urplockat, tokdiskat å står på bänkarna för i skåpet vill ja INTE ha något! *ryser*
Jonas har försökt sätta lister å fällor men än så länge har han bara fångat sig sj i den... hahaha... Det var visserligen rätt skoj... Förlåt pappa J... ;)
Där föddes ju genast idén om en katt hos Jonas... Han e ju kattmänniska... Vi är än så länge inte eniga i vad för katt... Jonas vill ha en bondkatt som inte är röd men gärna långhårig som kan va ute medan jag vill ha en Ocicat som kan gå ut i sällskap me oss...
Vi får väl se va d blir i slutändan... =)


Något annat som e riktigt skoj e att jag SNART SNART blir moster igen! Väntar å väntar... Ska bli skoj att se va d blir! Mmmm mysigt att snufsa på en pytte-bebis igen... (Om bebisens pappa lånar ut den en liten stund ;) hihihi)
Säger iaf LYCKA TILL nu inför dagen D! KRAM till er alla 5!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar